Home / Unpublished / Η Απώλεια της Βιοποικιλότητας και Ορθοδοξία

Η Απώλεια της Βιοποικιλότητας και Ορθοδοξία

Οι βιολόγοι υποστηρίζουμε ακόμα ότι τα παραπάνω ασφαλώς έχουν αρνητικές επιπτώσεις και στις ανθρώπινες κοινωνίες λόγω των οικονομικών, ιατρικών, αισθητικών, ψυχαγωγικών, επιστημονικών, οικολογικών και άλλων αξιών που διαθέτουν όλα τα είδη στον πλανήτη μας. Κάποιοι προχωρούν ακόμη βαθύτερα και εξηγούν ότι το κάθε είδος ως μονάδα, λόγω της πορείας εκατομμυρίων χρόνων που έχει διανύσει, έχει αναπόσπαστο δικαίωμα να παίξει τον δικό του ρόλο στη συνέχιση της ζωής στον πλανήτη, χωρίς να επιδέχεται την ανθρώπινη παρέμβαση. Και όταν λέμε έχουν δικαίωμα δεν εννοούμε ασφαλώς επίπλαστα δικαιώματα ανθρώπινης επινόησης, ανάλογα με τα ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά δικαιώματα που απορρέουν από τη Θεία Τάξη της δημιουργίας. Έχουμε ηθική υποχρέωση να προστατεύσουμε τα είδη από την πρόωρη εξαφάνιση που προκαλείται από τις ανθρώπινες δραστηριότητες. «Οὐδὲν περιττὸν οὐδὲ ἐλλεῖπον ἐν τοῖς κτισθεῖσι δυνατὸν εὑρεθῆναι» (Εις την Εξαήμερον, Κεφ. 9ο).

Στην τελευταία δεκαετία διεφάνη ότι προβλήματα αυτού του είδους δεν μπορεί να αντιμετωπιστούν μόνο με κατασταλτικά και διοικητικά μέτρα, αλλά χρειάζεται ταυτόχρονα και αλλαγή της ανθρώπινης συμπεριφοράς.4 Ποια είναι όμως η βαθύτερη αιτία της ανθρώπινης συμπεριφοράς που οδήγησε σε αυτή την άκρατη και εωσφορική, υλιστική και ληστρική κατάχρηση του φυσικού περιβάλλοντός μας;

 

Απόσπασμα από το βιβλίο Βιοηθική του Περιβάλλοντος: Η ορθόδοξη προσέγγιση της κτίσης.

Ανδρέας Χατζηχαμπής (2015). Βιοηθική του Περιβάλλοντος: Η ορθόδοξη προσέγγιση της κτίσης. Λεμεσός: Εκδ. Κυπριακό Κέντρο Περιβαλλοντικής Έρευνας και Εκπαίδευσης, σελ. 31-32.

Κεντρική σελίδα Ορθοδοξία και Περιβάλλον 

Βιοηθική του Περιβάλλοντος: Η ορθόδοξη προσέγγιση της κτίσης

Διαβάστε επίσης

Η δημιουργία των φυτών

Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος στην τρίτη του ομιλία στην Γένεση μάς εξηγεί ότι «Σο ...