Home / Unpublished / Τα ζώα μετά τη δευτέρα παρουσία

Τα ζώα μετά τη δευτέρα παρουσία

Σύμφωνα με τον Πρωτοπρεσβ. Θ. Ζήση η σκοπιμότητα της ύπαρξης στον κόσμο των ζώων δεν υπερβαίνει τα όρια της παρούσης ζωής. Η ανακαίνιση σε ένα κόσμο άυλο και άφθαρτο τερματίζει και τη χρησιμότητα των ζώων για τον άνθρωπο. Όπως μάς διδάσκει όμως ο θεοφώτιστος Άγιος Ι. ο Δαμασκηνός «κτίσις θά διατηρηθ» με νέα μορφή. Αναφέρει συγκεκριμένα «κτίσις ρχισεν, λλά δέν θά παύσ νά πάρχη!». Στην Αποκάλυψη γίνεται αναφορά αρκετές φορές σε τέσσερα ζώα. Κάθε ζώο έχει μια διαφορετική όψη και όλα μαζί συμβολίζουν την αντιπροσωπεία της κτίσης ολόκληρης, υλικής και πνευματικής. Πώς θα είναι αυτός ο καινούργιος κόσμος δεν γνωρίζουμε. Όπως αναφέρει ο Αρχιμ. Αστέριος Χατζηνικολάου στο βιβλίο του «Ο άνθρωπος μέσα στο σύμπαν», όσο θαυμαστά και αν φαίνονται τώρα, «ς μάτιον παλαιωθήσονται» (Eβρ. Α΄, 11) θα παλαιωθούν όπως το ένδυμα μαζί με όλα τα παρόντα και θα προκύψει ο αιώνιος καινός κόσμος που δεν μπορεί ούτε ο νους του ανθρώπου να τον σκεφθεί, ούτε η γλώσσα να τον περιγράψει.

Εμείς ας αρκεσθούμε στο «Ελογετε, πάντα τὰ ἔργα Κυρίου, τν Κύριον· μνετε καὶ ὑπερυψοτε ατν ες τος αἰῶνας».

Απόσπασμα από το βιβλίο Βιοηθική του Περιβάλλοντος: Η ορθόδοξη προσέγγιση της κτίσης.

Ανδρέας Χατζηχαμπής (2015). Βιοηθική του Περιβάλλοντος: Η ορθόδοξη προσέγγιση της κτίσης. Λεμεσός: Εκδ. Κυπριακό Κέντρο Περιβαλλοντικής Έρευνας και Εκπαίδευσης, σελ. 82-84

Κεντρική σελίδα Ορθοδοξία και Περιβάλλον 

Βιοηθική του Περιβάλλοντος: Η ορθόδοξη προσέγγιση της κτίσης 

Διαβάστε επίσης

Περιβαλλοντική εκπαίδευση για την αειφορία της γης

Η υποβάθμιση του περιβάλλοντος είναι μια πραγματικότητα που βιώνουν οι σύγχρονες κοινωνίες. Οι παγκόσμιες απαιτήσεις ...